Informatika v praxi - seminár
Školský rok 2020/21
01. - 02. Úvodná hodina. Zoznámenie sa s BBC micro:bit. Prvé programy - displej, text, obrázky, tlačidlá
03. - 04. BBC micro:bit. Premenné. Súťaže. online prostredie pre programovanie:napr. repl.it, trinket.io
05. - 06. BBC micro:bit. Led. Kreslenie. Korytnačia grafika - Funkcie.
07. - 08. BBC micro:bit. Led + premenné. Korytnačia grafika - nastavovanie polohy korytnačky a náhodnosť.
09. - 10. BBC micro:bit. Hudba 1. Korytnačia grafika - vetvenie1.
Dištančné vzdelávanie od 12.10.2020. Úlohy prosím posielajte mailom, videokonferencie budú cez Zoom informatika, podľa rozvrhu.
14.10.2020 11. - 12. #CodeWeek 2020 - Programujeme vedecký humor (12.-25.10.2020) Scratch
21.10.2020 13. - 14. #CodeWeek 2020 - Programujeme vedecký humor (12.-25.10.2020) Scratch príklady- vetvenie
28.10.2020 15. - 16. Kódy a ich znaky. Cézarova šifra. úlohy
04.11.2020 17. - 18. Riešenie úloh na reťazce. Príprava na iBobora. úlohy
11.11.2020 19. - 20. MedArt súťaž. Noc výskumníkov. Úloha: Palma Junior R metódy
18.11.2020 21. - 22. Textový súbor - zápis do súboru P1 P2 Spracovanie súborov
25.11.2020 23. - 24. Textový súbor - čítanie z textového súboru P
02.12.2020 25. - 26. Príprava na súťaž Palma junior
09.12.2020 27. - 28. Súťaž Palma Junior
16.12.2020 29. - 30. Riešenie úloh zo súťaže PalmaJunior 1. kolo DÚ 3,4,5
13.01.2021 31. - 32. Iné spôsoby čítania textového súboru (cyklus while) ulohy P
2. polrok
Umelá inteligencia
20.01.2021 33. - 34. Umelá inteligencia - úvod - recenzia študentskej práce PL dokument ekniha
27.01.2021 35. - 36. Umelá inteligencia 1 - Objavujeme AI video1 video2 kreslenie kreslenie2 text viac
03.02.2021 37. - 38. Umelá inteligencia 2 - Ako sa učí počítač PL nalada1 nalada2
10.02.2021 39. - 40. Umelá inteligencia 3 Načo sú nám dáta PL pizza
17.02.2021 41. - 42. Úvod do HTLM. Bloky. Štruktúra dokumentu. videoYablko (HTML 0,1,2) video1 JSFiddle
https://code.visualstudio.com/
03.03.2021 43. - 44. Úvod do HTLM.Úprava textu. Zoznamy. Odkazy. Obrázky. videoYablko (HTML 3,4,5,6,7)
10.03.2021 45. - 46. Úvod do HTLM.Obrázky. Validátor kódu. videoYablko (HTML 7, bonus, 8,9)
17.03.2021 47. - 48. Úvod do HTML - opakovanie. HTML Tutorial HTML podľa abecedy CSS Tutorial videoYablko (HTML 10)
24.03.2021 49. - 50. Úvod do HTML CSS Tutorial (syntax, selectory, vloženie css, komentáre, farby, pozadie) videoYablko (HTML 11,12) fonty
31.03.2021 51. - 52. Úvod do HTML CSS Tutorial (Box model, block level elementy ) videoYablko (HTML 13,14 )
07.04.2021 53. - 54. Úvod do HTML CSS Tutorial (Inline-block elementy, formátovanie, farby ) videoYablko (HTML 15, bonus,16 )
14.04.2021 55. - 56. Úvod do HTML CSS Tutorial (text, fonty, štýlovanie textu ) videoYablko (HTML 17, 18 )
21.04.2021 57. - 58. Úvod do HTML CSS Tutorial (dizajn blogu ) videoYablko (HTML 19 )
28.04.2021 59. - 60. Úvod do HTML CSS Tutorial (dizajn blogu ) videoYablko (HTML 20)
05.05.2021 61. - 62. Úvod do HTML CSS Tutorial - opakovanie. Práca na projekte (Responzívny webdizajn 1 2 Yablko 1, 8, 20, 26, 27, 29)
12.05.2021 63. - 64. App Inventor úvod, 1. zvuky zvierat
19.05.2021 65. - 66. App Inventor, 2. kreslenie
26.05.2021 67. - 68. Palma Junior 3. kolo
09.06.2021 69. - 70. App Inventor, 3. akvárium
16.06.2021 71. - 72. App Inventor, 4. triafaj zvuky Záverečné hodnotenie
Domáce úlohy: (deň vopred do 18:00)
Predmet: Priezvisko, trieda
Oslovenie, text správy s upozornením na prílohu, pozdrav, podpis
Každý súbor uložiť ako Priezvisko_číslo úlohy
23.06.2021 73. - 74. App Inventor, 5. nakláňaj, zbieraj
73. - 74. App Inventor, 6. povedz
Osobnosti IT
Úvod do Appsheet aneb mobilní aplikace bez programování
01. - 02. Úvodná hodina. Zoznámenie sa s BBC micro:bit. Online editor MakeCode
03. - 04. Prvé programy - displej, text, obrázky, tlačidlá
05. - 06. Detekovanie naklonenia, animácie
07. - 08. Akcelerometer, náhodnosť
13. - 14. Opakovanie. Riešenie príkladov
15. - 16. Hromadná korešpondencia, formátovanie dokumentu
17. - 18.
19. - 20. Wordprocessing
21. - 22. Palma Junior 1. kolo
23. - 24. App Inventor úvod, 1. zvuky zvierat
25. - 26. App Inventor, 2. kreslenie
27. - 28. App Inventor, 3. akvárium
29. - 30. App Inventor, 4. triafaj zvuky
31. - 32. App Inventor, 5. nakláňaj, zbieraj
33. - 34. Palma junior 2. kolo
35. - 36. App Inventor, 6. povedz
37. - 38. Zápis do textového súboru
Domáce štúdium - odovzdanie úloh do dvoch dní po zadaní úloh do 14:00.
18. 3. 2020 39. - 40. Zápis do textového súboru P 47-50 ZÚ
25. 3. 2020 41. - 42. Pridávanie riadku do textového súboru P
1.4.2020 43. - 44. Čítanie z textového súboru P
8.4.2020 45. - 46. Iné spôsoby čítania textového súboru (cyklus while) P
15.4.2020 47. - 48. 3.5 Práca s viacerými textovými súbormi P
22.4.2020
29.4.2020
Odkazy:
Internet vecí IoT PC Revue